Jag delar gärna mina åsikter! :)

Jag blir grymt irreterad på folk (oftast) som inte tar vaccinet för svininfluensan. Såg något program på tv där vissa ungdomar värgrade ta sprutan. DUMT!

Argument FÖR att ta vaccinet

* Svininfluensan är ett helt nytt virus för folket, vi har ingen flokinmunitet. Om man jämför med gamla influensan så är det en helt annan sak

* Det är ju lite konstigt att inte lita på de myndigheter som släppt vaccinet, jag menar. Tror ni själva att dom släpper ut ett vaccin som TUSENTAAALS människor dör av?! Vi har all anledning att lita på läkemedelns beslut.

* Risken är ju också att det kommer en andra våg som då kan bli farligare!

* Tycker ni att det är bra om vårdspersonalen skiter i å vaccinera sig också? Jättebra va?

* Svergie är ett av dom få land som har råd att köpa vaxin till hela befolkningen, man ska vara glad för det! J*vligt glad.(ursäkta mitt språk)

* Och ni som säger att man försämrar imun försvaret, bullshit, då vet ni inte vad ni pratar om. Detta stämmer självklart till en viss del men såklart att man inte kommer behöva ta vaaarje vaccin som kommer ut i landet för det. Ni kommer fortfarande kunna vara friska å glada. Menar ni att man som barn ska struna i att ta rödahund, mässling, påssjukan, polio m.m för att det kan försämra barnets imunförsvar?

Om ni tror att jag suttit och sökt all denna "fakta" på internet har ni fel, jag har pratat med doktorer och läst böcker!
Men visst tänker jag på att det är viktigt att man bestämmer själv, jag tycker bara att det känns dumt att gå ut å säga, vaxinera er inte! Det lurar folk! Ni kan döö. Om vi tänker såhär, männskor blir sjuka varje dag, det dör människor varje dag. Här i svergie, och om alla i svergie skulle ta vaccinet, såklart någon skulle dö dagen efter eller lite senare. Och de som dött efter de tagit sprutan, finns det kopplingar till vaccinet? HMM?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0