Dag 02 – Vad musik betyder för mig


Ett liv utan musik, skulle inte vara ett liv. Jag älskar musik och det finns nog inget mer underbart. Utan musiken, skulle inte jag vara den jag är idag. Jag spelar som sagt tidigare, både gitarr piano och munspel. Jag får min musikaliska inspiration från band och artister som Bob Dylan (!), Coldplay, U2, The Smiths, The Who, m.m Listan kan göras allt för lång. Svensk musik är något jag uppskattar oroligt mycket också... Kent, Lars Winnerbäck, Gyllene Tider, Ted Gärdestad, Lasse Lindh. Hur som helst, jag skulle kunna skriva om musik i timmar... Om vad jag lyssnar på, men det skulle inte gå... Jag gillar klassik musik, rock, pop, country, soul, jazz osv.. Nästan allt, men inte hip hop, inte det och skrikrock. Musiken är jag, jag är musiken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0