Dag 05 – Vad är kärlek?


Vad är kärlek, kärlek är kärlek. Kärlek kan för mig finnas i olika sorter, kärlek för sin familj och vänner, kärlek för någon slags passion som för mig musik och volleyboll. Jag anser att kär, och kärlek är olika saker. Kärlek känner jag själv för väldigt många saker, men att känna sig kär, att vara kär är är ett helt annat kapitel. Jag tror att allt här i livet är uppbyggt av kärlek, eller att det är lycka som oftast baseras i kärlek. Om alla skulle ha tillräckligt mycket med (känner att order kärlek repiteras allt för mycket, men här kommer det igen) kärlek, så skulle världen vara en fridfull helt underbar plats att leva på. Det jag nog kan komma fram till, är att kärlek är en känsla. Något du och bara du själv känner av vid till olika saker, ja, vad som helst och du kan även känna den känslan tillsammans med någon. Men skillnaden mellan en dröm, och verklighet är hårfin. Man ska vara försiktig med att vara allt för kärleksfull i dagens samhälle, för det gör dig allt för sårba och det är synd. Mycket mycket ledsamt och en aning bedrövande. Men man kan alltid drömma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0