sakta vi gå genom stan


Jag ska börja med en ganska, otippad låt kanske? Sakta vi gå genom stan, sjungen av Monica Zetterlund. 
Jag kommer ihåg, att jag lärde mig att sjunga den här i kanske 3:an, hela klassen skulle lära sig den. Min förskolelärare Berit spelade piano och sjöng upp den för oss . Jag älskade den, och lärde mig den ytterst snabbt utantill. Jag sjöng den inför släkten på min famors födelsedag, jag stod på en vit stol och sjöng högt och tydligt och med en aning pirrande känsla i magen, även fast jag kände nästan alla som var där. Jag sjöng den när jag badade, när jag gick hem ifrån skolan, överallt! När jag skriver detta sitter jag och ler, jag sitter även såklart och lyssnar på låten och tänker på hur mycket jag vill att det ska bli sommar, hur gärna jag vill kunna gå en sakta promenad genom stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0