Varm Söndag

I skrivande stund gungar Amanda fram och tillbaka i solstolen medan jag(Yanira) gästbloggar. Jag ska nog chilla lite i solen en stund iaf...

Igår köade man som många andra ungdomar med drömmar om att bli Idol 2011. Det tog oss totalt sex timmar innan vi hade passerat kön och kommit innanför dörrarna. Innanför hann vi precis gå på toa, fylla i en blankett och klistra fast nummerlappen på tröjan. När vi nått salen blev vi uppropade med engång och vi hann inte förbereda oss ett dugg. Vi kastades in hos den första juryn efter bara en kort minut och innan man visste ordet av det så var man inte en antagare. 20 ungdomar fördes in i samma väntekö som mig. och när halva försvunnit kom det yttligare 25. En blev antagen och det var ingen duktig sångare. En efter en försvann av alla de duktiga och när mina idolkompisar (och min bästa vän Amanda)som alla sjunger unikt och superbra kom tillbaka till mig utan att ha blivit antagna förstod jag att det är omöjligt att komma med såvidare man inte är katastrofal, sjunger helt okej så att juryn kan säga nej till några eftersom att det bara handlade om att göra bra TV såklart. Eller så har vi de som sjunger som gudar som en kille i Idolkön gjorde. Om han inte gick vidare så är Idol ett skitprogram, fast det är det ju redan. Aja nu ska jag inta min plats bredvid Amanda på altanen.

Fan vad vi önskar att Amanda hade en svalkande pol. Får väl nörja mig med ett stort isit glas med Coca Cola

Ha det bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0